McDonald'slivet.

Haha ni vet, det känns inte så fint att jobba på McDonalds. Jag tycker faktiskt inte det. Ibland skäms jag och vill inte ens säga det till folk. När jag jobbade i Göteborg stannade jag kvar enbart pga mina fina kollegor och min underbara chef. Har aldrig i hela mitt liv haft en bättre, roligare och mer fantastisk chef som Björn Pettersson. Och mina kollegor kan jag inte ens beskriva hur mycket jag älskar - ja, än idag. Jag hade jobbat ca. 2 månader och kände inte någon speciellt väl. Så skulle jag jobba en natt, och en väldigt extrem och jobbig situation inträffade hemma i lägenheten med min dåvarande rumskompis och hennes pojkvän. Jag kom till jobbet klockan 7 på kvällen och skulle jobba ett 11h pass och bara grät och grät. Försökte givetvis inte visa det för tjejerna på jobbet, för jag HATAR att gråta inför människor som inte står mig otroligt nära. Det slutade med att Hannah säger "Rebecca, du måste sova hos någon inatt, du KAN inte sova hemma!". Eftersom att Hannah bodde hos sin pojkväns föräldrar så var det svårt att få sova hos henne, men om det inte fanns någon annan lösning så var det okej sa hon. Jag tog mod till mig och ringde Rebecca Rehnberg som var ute och festade. När hon svarade och jag förklarade sa hon "SJÄLVKLART älskade Rebecca får du sova hos mig och Robert, vi bor i en pytteliten etta och Roberts kompis ska sova hos oss men vi skavföttar! INGA PROBLEM! Ring och väck mig när du slutar klockan 6!". Jag blev SÅ lättad, en sån himla fin människa. Det slutade iaf med att ännu mer jobbigt hände på restaurangen och Julia som jag jobbade med den natten såg allt med egna ögon. Hon slängde ut killarna som kom och var hemska mot mig och sa "såna människor ska du inte ha i din närhet. Och nej, du ska inte behöva ringa och väcka Rebecca och Robert inatt, du sover hos mig!". Inga problem alls. Efter den kvällen har jag aldrig känt sån tacksamhet för okända människor som då. Julia, Hannah och Rebecca, ni är fantastiska! Dessa tjejer blev mina absoluta favoriter i Göteborg efter det. Tjejer jag än idag saknar, älskar och som betyder väldigt mycket för mig. Sen träffade jag ju även Anna som idag är min allra bästa vän (ja, och Sara också då såklart, men hallå - det vet ni!). Och sen träffade jag även underbara Isabell, som jag var rädd för i början för att hon var så cool och hård. Men hon visade sig, även hon, vara en helt fantastisk människa som jag också saknar så in i norden! Niklas började hos oss sommaren innan vi stängde restaurangen och även han blev en guldklimp som jag har fantastiskt mycket minnen med. Och även Olivia, Musse, Christoffer, Frida, ja, massa andra människor helt enkelt som även de kom en nära på något sätt. Och så, som skrivet, Björn. Fantastiska Björn. Vår chef, som kallar in mig och Anna på kontoret för att spela in Basshunterlåtar på hans nya telefon. Som stoppar mig innan jag stämplar in för att spela upp en ljudfil på telefonen där hans kompis snarkar. Även han som klädde ut sig till James Bond på arbetstid och gick catwalk för mig och Anna och slängde iväg kommentarer som "I'm BOND, JAMES BOND" och som ägnade sina raster åt att skriva i sin rosa Barbiedagbok att han älskade sin flickvän men även keso och banan. Har tusen miljarder saker till att rabbla upp om honom, men jag har inte riktigt tid. För jag ska jobba på mitt nya McDonald'sjobb snart. Mitt nya här i Stockholm. Där jag också trivs, som fisken i vattnet. Dock är det större där, mer regler, mer ordning och reda (missförstå rätt, vi hade det jätteorganiserat på K17 också, men..). Där blir det inte LIKA personligt, inte i största allmänhet. Jag har fått fantastiska kollegor här också, som jag vet ställer upp i väder och vind, precis som donkenpolarna ifrån Göteborg. Och här har jag ju Theresia, arbetsledaren som gömmer sig i stora kartonger och skrämmer Diakite och Emran. Som klär ut sig till hillbilly och hoppar ut ifrån köket och skrämmer gästerna. Och sen har jag ju faktiskt massa andra människor där som är minst lika roliga och busiga. Så jag trivs! Jag tror det blir så på en McDonald'srestaurang. Det är därför folk kallar det för "sitt andra hem", sina kollegor för "sin familj" och det är även därför folk lätt kan stanna på samma restaurang i 3 år utan att känna att de tröttnat. Jag är en av de människorna. Jag har jobbat sammanlagt 1,5 år nu, och jag vill inte sluta - än.

Och för att spetsa min position, så ska jag nu snart bli områdesledare. Det är inte så jätteviktigt egentligen, men jag kommer kunna säga det när folk undrar hädanefter. "Jag är områdesledare på McDonald's". Det låter snyggare än "jag jobbar på donken". Visst?

Nyår med donkenkompisar på Kungsgatan i Göteborg
 
:)
 
Niklas i Mickis högklackade..
 
Fina Julia och finaste Musse
 
Bästis <3
 
Björn skickade fel stavning till företaget när jag började..
 
Rehnbergs och mitt partytrick; Se hur många fulla gäster som reagerar om jag går ut och plockar skräp i lobbyn med en påse på huvudet. Det blev helt tyst..
 
Arga lappen..
 
Björn, med en påse broccoli under armen. För det måste man alltid ha när man festar.
 
Finaste människorna
 
Underbara Isabell <3
 
Bästa Rebecca, älskade bästa vän! <3
 
Chefen hade tråkigt på rasten...
 
Underbara töser Oliva och Anna
 
Söt-Olivia jätteledsen för att vara med och riva vårat hem, vår trygghet, vår restaurang! :( Jag förstår henne, jag var också tårögd (jag grät!)..
 
Björn satte upp det på kontoret, han ringde tillochmed mig på min lediga dag för att berätta hur otroligt glad han blev :D hahaha!
 
 
 
 

Feber

Varje kväll nu när jag åkt hem ifrån jobbet har jag haft jättehög feber, men det har gått över på morgonen utan Alvedon och sen har hela dagen varit jättebra, sen likadant på kvällen. Konstigt. Vet någon vad det beror på är ju självklart vad jag fiskar efter? Nu iaf är jag påväg hem. 11-15 imorgon, 19-00 lördag, ledig söndag. Känns bra, helt okej. Bättre 19-00 pass på lördag när mamma och Co. är uppe än 15-00.

Och det har snöat på hur mycket som helst i Stockholm och jag tackar Gud för att jag flyttade hit så att jag får uppleva detta! :)


Jag - bara - måste - ..

Jag måste ju GIVETVIS bara skriva om detta. Skriva om hur jävla gärna jag vill ha dessa, hur fantastiskt roliga dessa är, hur klockrent det kändes i mitt hjärta att få gå runt med en telefon där det står "Det man inte löser med pengar, det löser man med ännu mer pengar" på. Åhåhåhåhåh, julklapppppppp!

 
 

Utkast: Deep deep inside, 29 November, 2012

Those christmas lights light up the street, down where the sea and city meet.
May all your troubles soon be gone. Oh, christmas lights, keep shinin' on,
and light up the street, maybe they'll bring him back to me.
And then all my troubles will be gone. Oh, christmas lights, keep shinin' on.



eye to eye, so alive, we're beautiful like diamonds in the sky..


Och för att krydda det hela lite ..

Så plockade jag fram mössa och vantar idag. Kändes läge för det, med tanke på vädret liksom. Mössan jag letade efter blev ej uppfunnen, det vill säga; jag hittade den inte. Med andra ord; den ligger någonstans uppe på vinden. Där finns det råttor, dit upp går jag inte upp i mörkret utan min granne i handen! (Vad mycket jag nämner honom nu för tiden :D haha, stackarn!). SÅ jag fick ta min blåbärsmössa. Och ja, det är precis vad det låter som. En blå stickad mössa med en topp på huvudet, som ett blåbär. Hahaha. Den är ändå rätt fin..
Till det hittade jag - såklart - fårskinnsvantarna som har vandrat i vår familj sen det året jag föddes, alltså i 21 långa år. De är rätt slitna, dock varma ändå. Och snygga. Vintern kan gärna komma, jag är redo!

 

2 dagar kvar

Nu är det enbart 2 dagar kvar tills november är över och vi går in i december. Ah, jag nog inte betona tillräckligt hur mycket jag längtat! Inte bara för att min fina familj kommer upp till Stockholm med mina julsaker, utan självklart för allt julmys som väntar. Vi har redan fått julhamburgare på jobbet och det har snöat idag i Stockholm, ska även snöa imorgon. Åh, jag blir helt pirrig. Det är endast 4 veckor kvar till julafton (mindre än så) och 3 veckor kvar tills jag åker hem för julledigt! Och på dem 3 veckorna ska mycket mysigt hända. Adventsfikor, julfester och julbak med mina fina fina vänner här uppe i Stockholm (ja, på dessa månaderna jag bott här har jag haft turen att få väldigt många otroligt fina vänner). Jag är så lycklig över livet så folk anar inte!


Hallongodis

Sitter och vräker hallonkvarg! SÅ GOTT! Planerar mys och skriver hemlisar med min konstigaste kompis (Ja Theresia, om du läser detta så är det DIG jag menar!). Lyssnar på musik på det allra högsta i hörlurarna för att inte min granne Robin ska få hjärnsläpp på mig en våning ner. Robin om DU läser detta; förlåt om jag sjunger högt! :/


Trodde jag va stark, tills jag hamna i en park, och levde på att sälja.. badaradadaada, umpapaa..

Nationalteatern i mitt lilla hjärta.
Theresia och jag har fyllt i typ en MILJARD personlighetstester idag, vi har verkligen överanalyserat oss själva. Jag skulle nog vilja säga att jag inte alls verkar vara en speciellt attraktiv människa om man skulle gå efter dessa testen;
- Ett hetsigt temperament
- Envis
- Otålig
- Känslosam
- Glad
- Slarvig
- Tycker själv att jag är jätterolig
- Oordningssam
- Förlitar mig gärna på att andra ska ta kommando
HAHAHA! Hade det varit kontaktannonser vi fyllt i hade jag inte fått många napp..

Älskade måndag

Ni vet, mina måndagar är mina nya lördagar eftersom att jag alltid är ledig på måndagar. Så skönt. Idag har jag sovit länge, pratat med bästis i telefon, hängt ute i Jakobsberg med bästa Theresia och nu ska jag åka raka vägen till maxi och handla kvällsfika till solsidan som jag missade igår när jag var bakis och på jobbet :(. Sen ska jag sova och förhoppningsvis vara väldigt utvilad imorgon, redo för 9 fantastiska timmar på mitt underbara snabb-mats-jobb. Jag är nöjd!


Jag smäller AV vilken fantastisk bild på världens vackraste människa. Den här vill jag ha inramad på min vägg mellan soffa och säng.


Hahaha mitt älskade hjärta :'D


Seriöst

Jag är seriöst världens tröttaste människa idag. 6h kvar tills jag får åka hem och sova hur länge som helst! Och oho tro mig, det tänker jag också göra. "Lullaby"-listan på spotify och ljusslingan i fönstret och sen ska jag sova, så himla gott ska jag sova. Jag längtar ihjäl mig! Fredag-lördag sov jag ca. 4,5 timme och inatt blev det ännu mindre. Dessutom har jag jobbat 26h den här helgen och festat i 7h, vilat mig 0. Ni fattar ju själva.


One day baby, we'll be old and think of all the stories that we could have told

Micke fick med sig mina hemnycklar inatt när han åkte hem till Maria ute i Farsta. Så jag fick sova hos Theresia i Jakobsberg och ta första pendeln på morgonen ifrån Jakobsberg till Farsta, möta upp Micke och Andrea som skulle till jobbet. Nu sitter jag på den andra pendeln hem till Sundbyberg. Och för att göra det ännu värre så har jag ont i både huvud och halsmandlar och jag kommer INTE hinna sova innan jobbet 15.00. Kul, vi sov 4 timmar inatt. Och ah, det är ett 9h pass idag..
Men vi hade jättekul igår iaf! :)


One Day / Reckoning Song - Asaf Avidan & the Mojos

Det här - är så sant. Skulle han vara lite manligare skulle jag lätt hångla med honom!

 
Och detta är Sara Ohlsson och Rebecca Johansson i världens största nötskal. Varje gång vi varit ovänner i våra liv har det alltid slutat med att jag sitter där och asgarvar i min lägenhet och "bara måååste ringa Sara och berätta detta jätteroliga" och tar upp telefonen och sen inser att "nä juste, vi är ju ovänner! Fan. Men jag ska minnas detta tills när vi är vänner sen!".