Ett halvår!

Idag firar jag ett halvår i Stockholm! :) i 6 hela månader har jag redan bott här. Känns som 2 veckor :D och det bästa, jag trivs så vansinnigt bra! Tänk om någon hade talat om för mig den 6 juni, dagen innan jag flyttade, att allt skulle bli såhär bra! Jag var så nervös. Första gången jag skulle flytta till en helt ny stad, helt själv. Själv i stora världen, utan någon. Nytt jobb, ny lägenhet, nya människor. Jag var så rädd och nervös och självklart förväntansfull. Och nu i efterhand så blev ju allt så bra! Jag har betonat det förr i bloggen, men jag ser inget fel med att understryka hur glad man är över saker; jag har fått en fin lägenhet i ett område jag bara älskar. Med lägenheten kom en helt fantastisk granne som är min räddare i många nödfall och en underbar människa. Jag har fått ett jobb där jag har fått underbara vänner som jag bryr mig om jättemycket och jag har dessutom fått ett extrajobb som jag är sjukt glad över och där jag även där kommer träffa jättefina människor. Jag har fått in fina människor i mitt liv och jag har även nu i december månad snö vart jag än vänder blicken. Självklart saknar jag min familj och mina vänner i övriga städer hur mycket som helst. Men det är helt klart på ett hanterbart sätt och jag känner inte alls för att flytta tillbaka! Snart är det jul dessutom, tiden går verkligen fort när man mår bra! Om mindre än två veckor får jag åka hem till min familj och till mina vänner och bara njuta och fira jul i lugn och ro. Jag ska gosa och mysa och pussa sönder min lillasyster, hon ska vara helt slut av uppmärksamhet när jag åker hem igen. Åh vad jag saknar henne! Jag ska också njuta av ledigheten och bara mysa med mamma och pappa och mormor och morfar och självklart Sara! Nu kan jag snart inte längta mer!

Men iaf, idag är det som sagt min halvårsdag. Vill säga grattis till Stockholm som har fått mig! Och grattis till mig som fått mina fina stockholmare! Och så firar jag detta med vinkväll hos Theresia med Micke och Maria! :)


Kommentarer




Millan

Åhh din finaste loppa, du e bara för go... Såklart vi älskar dej mer än allt annat, o tro förallt inget annat!!! Lillasyster dyrkar dej, o du kommer o va helt slut efter du varit hemma med, du behöver nog lite semester efter du varit här hemma med =P

Vi cs snart stumpan
pss..jonte va här hemma hos mej o cassie ikväll o käkade pizza, snart e det din tur <3





2012-12-07 @ 22:16:39

Written by http://millan69.blogg.se

Skriv en kommentar

Ditt namn
Spara dina uppgifter här



Din mailadress (publiceras ej)



Om du också har en blogg



Ditt inlägg :)