JULEFRID

Åh vilken julmyskänsla jag har i hela min kropp och i hela min själ. Det är snö utanför, jag ska snart käka lite jullunch för att sedan åka till jobbet och gå på mitt sista pass innan julledigt i 9 dagar. Det kommer bli 9 helt fantastiska dagar. Julmusik på spotify, pepparkaksfilfrukost med risgrynsgröt. Imorgon julfika med grannen innan jag beger mig till stationen för att åka hem till ett julfint Karlskrona. Ja, jag älskar verkligen livet just nu.

20-23 december är fullspäckad med träffar med Sara, mamma, pappa, syskon, mormor och morfar, Paula, Sofie, Martin, Angeliqa, Alexandra och Mikael. Julafton kommer vara full med saker också. Frukost hos mamma med Daniel och Jonathan. Sen hem till pappa, Millan och Cassie och mysa på förmiddagen, lite jullunch och julklappsutdelning. Sen hem till mamma och Daniel igen lagom till Kalle Anka där Eva, Daniels mamma och Sara kommer vara! :) Sen julklappsutdelning, middag och sen oändligt med mys och skratt på kvällen. Det kommer med all sannolikhet bli en helt fantastisk dag. Juldagen ägnas åt mormor och morfar på dagen och på kvällen Sara och bio. Under annandagen ordnas det barnkalas åt min underbara lillasyster som fyller 2 hela långa år (jag vet, hallå, vad hände med tiden?!) och på kvällen ska jag gosa med Anna och Gustav i Karlshamn. Den 27e åker jag hem och på kvällen ska jag gosa med mitt andra gos. Ja, jag längtar sjukt mycket efter den kommande helgen och den kommande veckan!

Och helgen som har varit; jättefin! Fredag blev jag hämtad efter jobbet av Micke, Maria och Sebbe och sen hade vi Harry Potter kväll. Inte Maria dock för hon somnade som en stock på direkten (haha hjärtat ;D). Vi var trötta på lördagen men det var okej ändå. Micke körde hem mig så jag fick göra mig i ordning för jobb. Sen på kvällen blev jag hämtad igen och vi kollade film tills vi somnade av utmattning. Söndagen; sova lääänge, äta frukost till julkalendern, ta det lugnt, göra oss i ordning, handling på Maxi, hem, laga middag i lugn och ro, äta världens godaste middag, vila, bio, hem, sova. Förstår ni att helgen var bra eller? Det var den!

Kommentarer





Skriv en kommentar

Ditt namn
Spara dina uppgifter här



Din mailadress (publiceras ej)



Om du också har en blogg



Ditt inlägg :)