Idioter

Ni anar inte hur mycket idioter jag träffar om dagarna i mitt jobb. Här om dagen kom det in en man, runt 60, mitt i dötimmarna. Säger lite halv spydigt; "du, den där vansinniga musiken ni spelar på så hög volym, jag är bara lite nyfiken, är det bara för att folk ska gå eller finns det nån annan orsak?" "nej verkligen inte, vi vill ha kvar våra gäster. Men om du vill kan vi sänka?" "nej absolut inte, jag skulle aldrig drömma om att sitta här och äta". "nej okej, men eftersom att ingen av dem som sitter här och äter tycks störas av det så förstår jag inte vart det är du vill komma?" "nej jag bara undrar, ni vänder er bara till döva då eller?" "nej det gör vi inte. Du vet döva hör ju ingenting så det skulle ju inte spela någon roll för dem hur högt eller lågt vi än hade". "men varför spelar ni så satans högt då?!?!" "det är standard volym för alla restauranger. Men vill du beställa något eller?" "nej verkligen inte jag skulle aldrig äta eran vidriga mat!" "okej, så du har alltså gått förbi oss, hört att vi spelar "dålig" för hög musik, som ändå inte påverkar dig eftersom att du ändå inte ska äta eller beställa något här, känt att du måste ta 5 min av ditt liv till att gå in här och klaga på något som ändå inte kommer ändras eller beröra dig?" då muttrade han och gick. VISSA MÄNNISKOR HAR HELT ENKELT FÖR MYCKET FRITID! Och jag blir vansinnig! En annan igår "hej jag vill ha 12 bitar nuggets." "vi säljer bara i 6, 9, eller 20" "men jag vill ha 12!!!" "ja men absolut, du kan ju köpa två stycken 6 pack då :)" "mm. Men då ska jag inte behöva betala extra, mer än ett par kronor extra för de tre nuggetsen." "alltså det kommer du ju få göra, du får ju betala fullpris för två 6or" "menar du allvar?!?!?!" "ja?" "men det är ju för jävligt!!!" "jo visserligen, men vi har ju våra paketpris och om du vill ha mer eller mindre kan ju inte jag styra, du kan ju inte plocka till små saker utan att betala fullpris." "då ska jag inte ha nånting! Ni förlorade precis en kund!!!" ("åh vad skönt" - tänkte jag). Jag hittar inte på allt detta, såna här är dem, människojävlarna i vår värld. Jag nästan hatar dem, och jag tror ni förstår varför!


Kommentarer





Skriv en kommentar

Ditt namn
Spara dina uppgifter här



Din mailadress (publiceras ej)



Om du också har en blogg



Ditt inlägg :)