Stockholmsstress

Om exakt 9,5 timmar har jag semester och om (nästan) ett dygn är jag framme i Karlskrona. Ni vet, jag älskar Stockholm, jag gör verkligen det. Och jag älskar stressen. Men det ska faktiskt bli sjukt skönt att komma hem till lugnet, för bara en vecka. En vecka är lagom, det räcker. Det som ska bli absolut skönast är att kunna gå till bussen påväg in till stan och endast vänta tillsammans med en eller två (om ens någon) vid hållplatsen, ist för 400. Eller att slippa få ett vansinnesutbrott på folk för att dem går sakta och ivägen för mig när jag har bråttom till jobbet. Så sakta så att jag missar mitt tunnelbanebyte med 2 minuters marginaler och tvingas vänta på nästa tåg som kommer 4 minuter senare. Det ska också bli skönt ser slippa få ett utbrott för att man just missade det tåget. Ska också bli jävligt gött att kunna gå in på en pressbyrå och handla cigg utan att killen i kassan snabbt tar emot pengarna och sen schasar ut mig för att han måste ta nästa för att få bort kön (i Karlskrona finns det nog inget som heter "kö" i såna butiker). Missförstå mig inte nu. I vanliga fall älskar jag den här stressen. Men just nu ska det bli väldigt skönt att pausa ifrån den en liten liten stund.


Kommentarer





Skriv en kommentar

Ditt namn
Spara dina uppgifter här



Din mailadress (publiceras ej)



Om du också har en blogg



Ditt inlägg :)