Ikea

Förlåt, glömde helt bort att berätta; jag var ju på Ikea idag. En fena på att ta mig dit - inte lika smidig på att ta mig därifrån. Hoppade av i Sundbyberg, fick hjärnsläpp och fick för mig att jag hoppat av fel och var tvungen att hoppa på igen. Hoppar på, inser då att jag skulle stannat kvar i Sundbyberg. Åkte till Karlberg vilket absolut inte var ett ställe jag skulle befinna mig på. Åh! Så med en stor blå Ikeakasse på axeln, en handväska, ett headset hängandes i örat och en telefon i handen samt en stor jävla matta som jag släpade på fick jag ta mig över till andra sidan och åka tillbaka till mitt älskade Sumpan. Och tillslut kom jag hem.

Anyway. Dagens inköp:
- spetsgardiner
- ett ljusrosa överkast
- en vit ofeliapläd
- en stålvajer
- en vit fårskinnsmatta
- en vit enkel jävla slätvävd matta! (för jag har helt plötsligt insett att jag inte vill ha något fluff på mitt vardagsrumsgolv, jag vill ha en platt tunn matta som man knappt känner eller ser).

Fick brytet inne på Ikea när min tavla inte fanns kvar och hänger ihärdigt på Ikea-appen för att kolla lagerstatusen. Kommer dem in igen blir det en resa tillbaka. Jag vägrar att åka till kungens kurva, fy fan för 1,10 minuters restid när man kan ta sig till Järfälla på 23!

Iaf. Nöjd och glad ligger jag nu i soffan och ska sova. På fredag kommer äntligen mina möbler. Jag saknar dem, SÅ mycket. Jag saknar min gigantiska tv, jag saknar min säng. Jag saknar mitt vita soffbord och min stora svarta spegel. Men mest av allt saknar jag min lapptäckemönstrade bänk. Jag saknar att sitta på den och fundera över livets orättvisor och meningar. Saknar att sitta på den och vänta på livsavgörande sms och att dricka vatten på den. Åh!

Imorgon ska jag jobba. 19-23. Helt OK! Känns bra att jobbs igen, på riktigt alltså! Nej, det är inte på riktigt för mig att jobba någon annan stans en på McDonalds. På McDonalds stressar man, man jobbar i skyhöga tempon, och man känner i kropp och själ att man lever efter ett jobb pass. Fan, jag är störd men jag älskar det! :)

Godnatt mina kära ni! :)


Kommentarer





Skriv en kommentar

Ditt namn
Spara dina uppgifter här



Din mailadress (publiceras ej)



Om du också har en blogg



Ditt inlägg :)