Mys

Myser i min bäddade säng, som inte har stökats ner en millimeter inatt. Jag har verkligen sovit hårt, inte rört mig ur fläcken. Har tänt ljusslingan i fönstret och dricker morgonkaffe till Efter Tio. Jag måste diska, dammsuga och sortera lite grejer i garderoben idag. Sen måste jag duscha och handla gottigt både till idag och imorgon. Sen jobb, såklart. 
 
Som jag skrev om tidigare i veckan så börjar jag ju jobba nätter snart, fast på 54an. Jag längtar väldigt mycket efter det. Jag saknar verkligen nätterna, och extrapengarna är inget jag inte längtar efter. Så pass mycket skillnad i månaden blir det inte, eftersom att jag kommer få dra dubbelt upp på skatten, (nästan såklart). Men ett par tusenlappar extra. Och sen får vi ju dricks med, och dricks skattar vi inte.
 
Har kikat lite på saker till lägenheten. Pratade med Anna igår, älskade underbara Anna som jag älskar och saknar jättemycket OCH som flyttar till Blekinge om bara TVÅ MÅNADER! (JAG LÄNGTAR!). Iaf, hon och Gustav ska köpa lite nya prylar till deras lägenhet. Bla ny soffa, de hade kikat på bäddsoffa. Och ja, jag blir också sugen! En bäddsoffa vill jag ju bara ha, så mycket. Varför? För att jag är knäpp. Jag är tokig på att ha jättemycket sovplatsmöjligheter till alla mina nära och kära och onära och okära som vill komma och bo hos mig över en natt eller en helg. Skaffar jag en Karlstad tresits bäddsoffa så kan man få ut två sovplatser ur den. Sen har jag två sovplatser i min säng, plus tre madrasser och en tältsäng. 8 människor skulle alltså kunna sova gott hos mig samtidigt. Jag tror inte ens jag känner så många människor! (Haha). Så ja, den får det nog bli. Åhå, jag blir så pirrig av känslan. Och påtal om att bunkra upp för nattgäster, i min garderob har jag tre duntäcken, alltså tre stycken utöver de två i min säng som bara jag använder, och jag har ca. 19 kuddar här hemma. 
Men, för att återgå till soffan, det ända som är tråkigt med att jag vill ha en bäddsoffa är att jag hade siktat in mig på en chesterfield. HUR snyggt hade det inte varit att ha en oxblodfärgad chesterfieldsoffa, eller ännu bättre, en i vitt tyg, MÅHÅHÅÅ! Dock finns det inte bäddsoffavariant på chesterfieldarna, jag vet, jag har googlat.
 
 
 
Mamma, Daniel och Jonathan kommer ju hit snart också! Om en vecka, precis! Nästa fredag. Jag längtar jättemycket. Vi ska gå på julskyltningen med Eva och sen ska vi inviga första avsnittet av julkalendern i min soffa. KANSKE att jag borde passa på att köpa nytt köksbord när de ändå är här, då kan mamma och jag åka och köpa det! Och så ska de sätta upp mina gardiner runt sängen, så den blir lite inramad. Just nu stör jag ihjäl mig på att den står rätt ut i rummet.
 
mmmmmm. Det var väl det.
Nu ska jag återgå till min dagordning.

Kommentarer





Skriv en kommentar

Ditt namn
Spara dina uppgifter här



Din mailadress (publiceras ej)



Om du också har en blogg



Ditt inlägg :)