Och för att krydda det hela lite ..

Så plockade jag fram mössa och vantar idag. Kändes läge för det, med tanke på vädret liksom. Mössan jag letade efter blev ej uppfunnen, det vill säga; jag hittade den inte. Med andra ord; den ligger någonstans uppe på vinden. Där finns det råttor, dit upp går jag inte upp i mörkret utan min granne i handen! (Vad mycket jag nämner honom nu för tiden :D haha, stackarn!). SÅ jag fick ta min blåbärsmössa. Och ja, det är precis vad det låter som. En blå stickad mössa med en topp på huvudet, som ett blåbär. Hahaha. Den är ändå rätt fin..
Till det hittade jag - såklart - fårskinnsvantarna som har vandrat i vår familj sen det året jag föddes, alltså i 21 långa år. De är rätt slitna, dock varma ändå. Och snygga. Vintern kan gärna komma, jag är redo!

 

Kommentarer





Skriv en kommentar

Ditt namn
Spara dina uppgifter här



Din mailadress (publiceras ej)



Om du också har en blogg



Ditt inlägg :)