Ont i magen

Jag får så ont i magen och hjärtat när jag ser stadsmissionens nya reklam på tv, "de jullösa". Det är synd om våra hemlösa året om men runt jul är det ännu värre. Jag har bestämt mig för att skänka pengar iår. Så mycket jag känner att jag har råd med. Man får alltid prioritera att stödja (eller inte stödja) det man själv vill. Jag väljer att hellre stödja hemlösa än "barnen i Afrika" och Cancerfonden tex. Det är inte för att jag tycker mindre synd om barnen eller de cancerdrabbade, utan för att det andra påverkar mig mer på något sätt. Sen tycker jag faktiskt att det är jätteviktigt att bidra till Ronald McDonalds husen. Det är en väldigt god sak man bidrar till!




Kommentarer





Skriv en kommentar

Ditt namn
Spara dina uppgifter här



Din mailadress (publiceras ej)



Om du också har en blogg



Ditt inlägg :)