HALLÅ!

Åh jag sitter och uppdaterar hotmail hela tiden. Väntar på lönespecen som verkar vilja jävlas och inte komma förens imorgon, eller ännu värre - efter helgen. Varje månad har jag två spännande ögonblick. Det första är i början av månaden, när jag uppdaterar efter wintiden - alltså mina stämplingstimmar. Har man över 120 är man safe (jag iaf). Får man under så vet man att det kommer bli tight. Denna månaden hade jag 133! I december kommer jag ha 176! Men iaf. Sen den andra stunden är när lönespecen kommer. Det är då man verkligen får veta exakt vad man ska få. Innan har man kunnat ana beroende på timmarna. Förra månaden hade jag 128, då fick jag 11.600 efter skatt. Denna månaden hade jag som sagt 133, så jag gissar väl på 11.800 kanske. Dessutom får vi retroaktiv löneförhöjning sen tre månader tillbaka, så kanske att jag får ut mellan 12.300 till 12.500. Jag har iaf utgifter på 9.500 denna månaden, så med en lön på 12.500 hade jag varit JÄVLIGT safe jämfört med tidigare.

Hahaha, ni hör ju hur jag har det. Folk fnyser åt dessa lönerna, medans jag känner mig rik som ett troll, HAHA.

Kommentarer





Skriv en kommentar

Ditt namn
Spara dina uppgifter här



Din mailadress (publiceras ej)



Om du också har en blogg



Ditt inlägg :)