Hårda tider.

Det är hårda tider för oss mindre lyckligt lottade (känns SÅ fel att säga så, jag är sjukt lyckligt lottad!). M.a.o för oss FATTIGA MÄNNISKOR! Jag har precis fått beviljat min ledighetsansökan kring jul. Är väldigt väldigt glad över detta, det förstår ni säkert. Så nu tittar jag på hemresor ner till Karlskrona. Känns ju nästan bäst att boka redan nu eftersom att det kan kaosa rätt hårt ett par veckor innan jul. Jag tittar på allt, jämför priser, pusslar i hjärnan osv. Flyg är inget alternativ, har inte råd att lägga ut 2 lök på att komma hem och sen hem igen till jul. Men bussresor är en sjukt bra uppfinning måste jag säga! Om jag bokar tur och retur med Svenska Buss så går allt på 720 spänn. HELT OK! Men eftersom att jag är smart så kollade jag upp andra alternativ också. Har nu kommit fram till att om jag tar morgontåget ifrån Stockholm den 20 december klockan 05.21 (ah jag vet, efterblivet tidigt!) till Hässleholm, byter där till tåget till Karlskrona så kommer jag betala 271 kronor och vara framme klockan 11 på förmiddagen redan. WIN WIN! Billig resa - kan sova som ett barn på tåget - är hemma lagom till mysfrukost och julklappsshopping med Pappa och Millan, typ.

Hemresan kollade jag upp också. Där kunde jag inte pussla tågen så dem passade så som jag ville, dock kör Swebus ifrån Karlskrona klockan 12 och är framme i Stockholm runt 19 den 27 december - för 269 kr. Mina 720 för tur och retur blev helt plötsligt 540. Alltså sparar jag 180 kronor på att krångla till det såhär mycket för mig. Och en jävla massa tid! Det är en eftermiddag och en julklapp med och till någon jag älskar!
JAG ÄR BARA SÅ BRA! Alla människor borde lära känna mig.

OBS: Och jag måste bara tillägga en kommentar ang. det jag skrev ovan; jag är fattig på pengar, inte på saker/livet/kärlek! Kände mig så hård och orättvis mot mig själv när jag skrev sådana brutala saker! :/

Kommentarer




Millan

ser juh bra ut =), välkommen hem )





2012-10-19 @ 13:25:19

Written by http://millan69.blogg.se

Skriv en kommentar

Ditt namn
Spara dina uppgifter här



Din mailadress (publiceras ej)



Om du också har en blogg



Ditt inlägg :)