500 miles!

Kan ni inte se detta framför er? Jag har precis tagit körkort, skrapat ihop ett par hundralappar till denna fantastiska bil och lite bensin. Tvärnitar in på Ö. Prinsgatan i Karlskrona, tutar två gånger på tutan, den går nästan av. Sara kommer ut i ett glädjerus. Killen som sitter bredvid mig i bilen sjunker längre och längre ner i sätet för att han skäms nåt så vansinnigt. Sara skrattar så hon får tårar i ögonen och jag ber Gurra veva ner rutan på hans sida (ni vet med en sån spak som man hade förr förr FÖRR i tiden på bilarna). Gör tummen upp medans rutan är påväg ner, släger sen ett coolt; "hoppa in!". Sparkar ut Gurra för han ska ju givetvis sitta bak när Sara ska åka med. Sara trycker in sin packning i knät på Gurra som suckar förtvivlat. Jag kör igång, det brummar nåt fantastiskt och nästan läskigt ifrån motorn (även en såndär smäll ifrån bilen som alltid kommer ifrån väldigt gamla bilar). Jag får motorstopp och bilen gör ett två meters långt skutt fram. Vi får en släng av whiplash men återhämtar oss snabbt. Jag säger till min bästis att sätta på stereon som knappt fungerar. Vrider på högsta volym och ut ur de skorrande högtalarna skriker "AND I WILL WALK 500 MILES AND I WILL WALK 500 MORE!" och vi skrålar där fram i olika tonlägen, just like Ted Mosby and Marshall Eriksen style (HIMYM - seriöst, googla om ni inte sett) och Gurra gråter.
Så fantastiskt! Det är såna här drömmar som håller i min motivation till att faktiskt en vacker dag ta körkort! Så fint!

Btw handlade både Bingo Rimér och Daniel Breitholtz av mig idag. Den stora fördelen med mitt jobb! :)


Kommentarer





Skriv en kommentar

Ditt namn
Spara dina uppgifter här



Din mailadress (publiceras ej)



Om du också har en blogg



Ditt inlägg :)