soffprobläm!

just nu har jag ett soffproblem utav bara helvete.
1. drömmen; en stor, mysig, mjuk vit soffa med slitstarkt tyg, två sittdynor, mjuka raka ryggstöd, låga och breda armstöd, INGEN divan (har verkligen lessnat som fan på divaner, och anser att det är fett fult!)
2. jag har hittat den här drömsoffan - för 11 lök. och inte nog med det - den är cplång, och får inte plats i mitt hem. sååå..
3. .. jag kan TÄNKA mig att nöja mig med det näst bästa; ikeas karlstad soffa i vitt skinn med knappar som bildar ett rutmönster. sjukt fancy och precis en rebeccasoffa. den är billig med, 6000 ca.
4. MEN den är oskön som fan. hallå?! folk ska vilja sitta och mysa i min soffa. och läder är egentligen inte min grej (förutom just denna soffan). läder är ju jätte obekvämt att sitta i.
5. och eftersom att jag älskar att kunna erbjuda mina kompisar som kommer på besök ett enormt stort utbud av sovplats så borde jag kanske skaffa en bäddsoffa ist!
6. MEN AHA, karlstad skinnsoffa finns inte i bäddsoffa-varianten..
7. .. men det gör självklart den vanliga karlstad i tyg. och då kan jag tänka mig den vita eller den ljusgråa. men still; fett oskön! och sara tänkte köpa en sån först och jag gillar inte att härmas.
8. så vad ska jag göra då?!

Kommentarer





Skriv en kommentar

Ditt namn
Spara dina uppgifter här



Din mailadress (publiceras ej)



Om du också har en blogg



Ditt inlägg :)