Mitt bostadsöde i Guds händer..

Livet är inte kul längre! Jag har hittat den perfekta lägenheten, som jag mest på hela jorden vill ha. Det är inte direkt så att jag har hittat en bil eller en soffa som jag vill ha och som jag kan köpa om ett år när jag har råd. Det är en jävla lägenhet som någon annan kommer knipa framför näsan på mig för att jag inte har någon möjlighet att köpa den nu. 1,7 går den på. Med lån och alla avgifter hade den gått på 7000 i månaden. Det hade jag visserligen klarat, men tanken är ju att jag och min kära pojkvän ska flytta in tillsammans i denna, och det kommer vi absolut inte göra förens om minst ett år. Inte tidigare än 2014, det har vi lovat varandra. Dels för att inte rusa fram i något. Vi vet ju faktiskt inte hur framtiden för oss ser ut, och vi vet inte heller hur vår ekonomi ser ut om ett år. Så därför väntar vi. Men åååh vad det tar emot! Jag vill inte ha någon annan lägenhet än denna. Bara den! Ingen annan! Så, nu tänker jag göra något stort! Jag kommer helt och hållet lägga detta i ödets händer! Antingen hittar lägenheten ingen ny ägare (troligt - nej) eller så bestämmer sig de nya ägarna för att sälja igen om ett år. Då tar vi den! Tredje alternativet är att en annan trea i samma hus eller i de andra husen säljs nästa år. Oavsett vad så ska jag bo där. I exakt en sån lägenhet! Ingen annan.


Kommentarer





Skriv en kommentar

Ditt namn
Spara dina uppgifter här



Din mailadress (publiceras ej)



Om du också har en blogg



Ditt inlägg :)