"Vinterdepp"

Den årliga vinterdeppen som drabbar mig varje år, som alltid har drabbat mig så långt jag kan minnas, har försvunnit totalt. Tvärtom, jag har aldrig varit lyckligare. I helgen har jag haft mina första "gråtdagar" på väldigt länge och det beror helt och hållet på inväntad mens nästa vecka. För egentligen så är jag inget annat än enormt lycklig. Varför är nog inte så konstigt; jag är på rätt plats med rätt människor just nu och jag vill alltid att mitt liv ska vara såhär bra! Idag har jag och Andrea myst på jobbet hela eftermiddagen och kvällen, igår var det Marcus och jag som myste på jobbet. Igår kom dessutom Micke, Sebbe och Maria över på min rast och åt med mig :) och idag kom Theresia på rasten och gjorde likadant. Jag myser med mina fina kollegor varje jobbkväll, och när vi inte myser på jobbet så festar vi tillsammans på helgerna och hittar på roliga saker på dagarna. Jag börjar mer och mer känna den där familjekänslan som vi hade på K17, och jag älskar det! Sen har det ju hänt så mycket under de korta 21 dagarna på det nya året också så det är ju inte så konstigt att jag inte har märkt av deppen. Fester, IKEA, mysiga hemmakvällar med Micke, spelkvällar med Mickes familj, jobb, vinkvällar, bakisdagar, Harry Potter-maraton, andra filmmaraton, middagar, luncher, bio med fina vänner, shoppingdagar för att leta saker till lägenheten, sova-över-nätter, häng med finaste Rebecca Rehnberg, jag fick min iPad, nya planer för året, och massa massa jobb. Som ni hör, så har det typ varit helt omöjligt att hinna med att vara deprimerad :) och det är jag evigt tacksam över.

Mina underbara vänner, kollegor och min fantastiska pojkvän och framförallt Stockholm har bidragit till det här, men även alla andra. Min familj och mina vänner nere i Blekinge. Jag saknar de och tänker på de varje dag, men jag har de där nere. De finns där för mig, och det gör mig så lycklig. Mamma, pappa, Millan, Daniel, mormor, morfar, Jonathan och Cassie. Paula och Jessica, Sara och Anna, som flyttar hem väldigt snart, har jag också där. Hua vad jag är glad över dessa människor!

Imorgon är min enda lediga dag under denna veckan. På förmiddagen får jag finbesök av Mona och Benny och sen åker jag hem till Micke. Vi ska äta, skicka mitt cv ifrån Mickes dator (BTW, han har Word på sin dator, en MacBook pro men jag har inte på min air? Vad kostar det för mig att köpa?! Jag fattar ingenting! Micke minns inte vad han betalade, kan någon tipsa på billiga?) och sen ska vi åka till hans golfträning. Efter det åker vi hem och sover och dagen efter jobbar jag igen :( på torsdag sover vi hos mig och på lördag och söndag sover vi hos Micke. Ja, man får verkligen pussla med sovtiderna när stängningsveckor existerar :/ Gud vad jag längtar tills vi bor ihop. Då får vi iaf sova ihop varje natt :)

Och sen är det vips februari. Då har vi Lindas fest att se fram emot. Alla hjärtans dag och sen middag och stand-up på o'learys som Mickes föräldrar bjöd med oss på. Andreas födelsedagsfest och sen brakfrukost-dagen som Sebbe och jag har planerat (är det något fel på oss om det här är andra gången i rad som vi skapat en hel "dag" kring en maträtt? :D) och sen så, det viktigaste, så åker Micke och jag ner till Karlskrona den 27 februari, och stannar till den 3 mars. 5 dagars semester, bara han och jag och hela fina Karlskrona. Det kommer bli underbart! :) februari kommer med andra ord att gå lika fort som januari, och vips så är det vår. Gud, jag trodde aldrig att jag kunde må såhär bra under januari :)


Kommentarer





Skriv en kommentar

Ditt namn
Spara dina uppgifter här



Din mailadress (publiceras ej)



Om du också har en blogg



Ditt inlägg :)